Dag Sedin

Bryggholmsvägen 5
745 98 Enköping

dag.sedin@svenskradonforening.se

En av grundarna till Gammadata Mätteknik AB som bildades 1986. Utsågs till VD för Gammadata Instrument AB 1997 och är från och med 1 juli 2017 senior rådgivare för organisationen. Jobbar sedan januari 2019  som radonkonsult och rådgivare på Dag Sedin Innovations AB.

dag2020

Karl Nilsson

Radonova Laboratories AB
Vxl: 018-568800

karl.nilsson@svenskradonforening.se

Sedan 2010 VD på Radonova Laboratories AB, som är svenskägt bolag med ackrediterat laboratorium i Uppsala som erbjuder mättjänster av radon och radoninstrument över hela världen. Karl har en bakgrund som civilingenjör inom kemiteknik på KTH och har arbetat med frågor relaterade med strålning sedan 1997.

Karl 02cropp

Monika Karlsson

Eurofins Radon Testing Sweden AB
Gammelstadsvägen 5
972 41 Luleå
Direkt: 010-490 84 86

monika.karlsson@svenskradonforening.se

VD på Eurofins Radon Testing. Eurofins Radon är ett ackrediterat laboratorium som tillhandahåller mättjänster inom radon både nationellt och internationellt. Bolagets förra ägare, MRM Konsult, sålde sin radonverksamhet 2016 till Eurofins. Monika har varit aktiv i både MRM:s verksamhet samt i Eurofins regi och har således lång erfarenhet i branschen.

190927 013

Karolina Jernelid

Bengt Dahlgren Stockholm AB
Box 92093

Besök: Hammarby Allé 47

Direkt: 08-452 62 26

karolina.jernelid@svenskradonforening.se

Avdelningschef för fukt, radon och inomhusmiljö på teknikkonsultföretaget Bengt Dahlgren. Arbetar främst med fukt (inomhusmiljö)- och radonutredningar i befintliga byggnader men även som sakkunnig inom radon vid nyproduktion och ombyggnad.

Karolina Jernelid

Karl Jansson

Corroventa AB
Mekanikervägen 3
564 35 Bankeryd

Direkt: 036-37 61 48

karl.jansson@svenskradonforening.se

Är sedan maj 2023 CCO(Chief Commercial Officer) på Corroventa som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter för sanering av fukt, lukt och radon. Har dessförinnan jobbat med teknisk försäljning inom ventilationsbranschen i mer än 10 år. Är idag aktiv som föreläsare och utbildare i bland annat Corroventa Academy samt Svensk Radonförenings åtgärdsutbildning.

Karl240 pixels v2

Andreas Strindemark

OBM Gruppen AB
Generatorgatan 12, 19560 Arlandastad

Direkt: 070-591 0253

andreas.strindemark@svenskradonforening.se

Utvecklingschef på OBM-gruppen som tillhandahåller rikstäckande tjänster inom besiktning, skadeutredning, fukt och inomhusmiljö. Har bakgrund inom bygg- och fastighetsbranschen.

Andreas 2 200x233